#капризный_английский
The one Non-native-English-speaker to rule them all
Статистика ВК сообщества "капризный ленгвист"
А мы тут, знаете, всё сложнопрекольным ленгвизмом балуемся.
Количество постов 4 742
Частота постов 20 часов 55 минут
ER
108.05
Нет на рекламных биржах
Графики роста подписчиков
Лучшие посты
#капризный_ленгвизм
Когда слишком усердно готовишься к экзаменам по стилистике/фонетике/теории языка и потом ходишь и рефлексируешь:
Дышу.. (expiration.. an articulatory basis for syllable formation). Слышу голос (perceptive channel, decoding functional features of timbre, tone, pitch variation, speech melody, interiorising their semantic sense)
"Руслан, ты идешь есть?" (an utterance, has got its predicativity, interrogative according to the purpose of communication, a rising-falling intonation)
"Да.." (an open syllable, constituted by an occlusive consonant phoneme and
an unrounded vowel one; can be regarded as one-word sentence)
"Руслан, съешь яблоко." (an imperative sentence, featuring inducement to perform a certain action)
"Я съем потом" (a two-membered sentence, featuring the subject of the action standing before the predicate, i.e. in the direct word-order; the action is grammatically and semantically represented as belonging to the future tense, i.e. as following the moment of speaking; implying volition)
"Я тебе уже тысячу раз объясняла, что яблоки полезны.." (stylistic device - hyperbole; subordinate clause)
"Да, но..." (break-in-the-narrative)
"Никаких 'но'! Ох.. я чувствую, мы с тобой не договоримся." (the first is an exclamatory sentence followed by an interjection and a composite sentence, having two predicative actions, the first in the active voice, the second in the reciprocal one)
"Да.. в силу наших субъективных восприятий." (an elliptical sentence, containing a word belonging to the literary layer, namely the scientific subgroup.) 🤪
Когда слишком усердно готовишься к экзаменам по стилистике/фонетике/теории языка и потом ходишь и рефлексируешь:
Дышу.. (expiration.. an articulatory basis for syllable formation). Слышу голос (perceptive channel, decoding functional features of timbre, tone, pitch variation, speech melody, interiorising their semantic sense)
"Руслан, ты идешь есть?" (an utterance, has got its predicativity, interrogative according to the purpose of communication, a rising-falling intonation)
"Да.." (an open syllable, constituted by an occlusive consonant phoneme and
an unrounded vowel one; can be regarded as one-word sentence)
"Руслан, съешь яблоко." (an imperative sentence, featuring inducement to perform a certain action)
"Я съем потом" (a two-membered sentence, featuring the subject of the action standing before the predicate, i.e. in the direct word-order; the action is grammatically and semantically represented as belonging to the future tense, i.e. as following the moment of speaking; implying volition)
"Я тебе уже тысячу раз объясняла, что яблоки полезны.." (stylistic device - hyperbole; subordinate clause)
"Да, но..." (break-in-the-narrative)
"Никаких 'но'! Ох.. я чувствую, мы с тобой не договоримся." (the first is an exclamatory sentence followed by an interjection and a composite sentence, having two predicative actions, the first in the active voice, the second in the reciprocal one)
"Да.. в силу наших субъективных восприятий." (an elliptical sentence, containing a word belonging to the literary layer, namely the scientific subgroup.) 🤪
#капризный_японский
山—гора
師—мастер
Это что получается, 山師—японская высокомудрая адаптация нашего «Хер с Горы»?!
山—гора
師—мастер
Это что получается, 山師—японская высокомудрая адаптация нашего «Хер с Горы»?!
#капризный_ленгвизм
Я в ноябре 2021: да кому вообще лингвистика интересна, вы еще абхазский предложите учить
Я сейчас:
Я в ноябре 2021: да кому вообще лингвистика интересна, вы еще абхазский предложите учить
Я сейчас:
#капризный_русский
Какой порядок слов в русском языке?..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
SVOбодный
Какой порядок слов в русском языке?..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
SVOбодный
#капризный_армянский
Препод по древнеармянскому: я вам отправила на почту текст, надо будет выучить
Студенты: хорошо. Там много?
Препод: всего страница
Та самая страница:
Препод по древнеармянскому: я вам отправила на почту текст, надо будет выучить
Студенты: хорошо. Там много?
Препод: всего страница
Та самая страница: